published here https://www.rolexmallsale.com/.view replica watches for sale.here are the findings replica rolex watches.you can check here fake rolex.Wiht 80% Discount relojes de imitacion.image source repliki zegarkow.click this https://gurjanplywoodindustry.com.look at here cheap replica rolex.Womens best fake rolex.On The Official Website swiss replica watches.page https://www.insurancewatches.com/.click this link here now fake rolex watches.find the best rolex replications for sale.this page https://www.newsbreitling.com.click now replica bell and ross watches.Perfect franck muller replicas.useful link https://www.newshublot.com/.Welcome To https://www.401kwatches.com.visit their website tag heuer replica.click resources replica bell and ross watches.

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /nordayachts/application/config/config.php:363)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 672

NORDA YACHTS

PL | EN | DE

Żaglowiec S/Y Bonawentura

BONAWENTURA to jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. Pierwotnie BONAWENTURA  był kutrem rybackim, a następnie holownikiem. W 1992 roku został przebudowany na żaglowiec, o rzadko spotykanym osprzęcie żaglowym typu żebrowego, zwanym popularnie „Va Marie”. W latach 2010-2013 Firma NORDA YACHTS przeprowadziła gruntowny remont i renowację, dzięki którym stał się jednostką przygotowaną na każdy rejs – morski i oceaniczny.

 

Remont obejmował: wymianę całego pokładu głównego i rufowego, wymieniono pokładniki rufowe i część na pokładzie głównym, szandeki, nadburcia wraz z słupkami, wręg rufowy i pawęż, listwy odbojowe, 25% planek dębowego poszycia oraz tylnicę - największy pojedynczy element w całym remoncie. Godne uwagi jest, iż wszystkie drewniane elementy zostały wykonane na miejscu. Ponadto, odnowiono nadbudówki, drzewce, pachoły-cęgi bukszprytu oraz przestronny kokpit zdolny pomieścić bez problemu całą załogę wokół dużego stołu. Na końcu zaimpregnowano od nowa szkielet i wewnętrzną stronę poszycia, pomalowano burty i dno, a pozostałe drewno zabezpieczono wysokogatunkowymi olejami.

W ostatnim etapie remontu wymieniono także wszelkie rurociągi, zamontowano elektryczne pompy zęzowe, wstawiono zbiorniki: dodatkowy wody pitnej, wody szarej oraz czarnej i podgrzewacz wody. Rozprowadzono także przewody instalacji grzewczej. Zupełnie od nowa została zaprojektowana i położona instalacja elektryczna. Jacht wyposażono we wszelką elektronikę wspomagającą nawigację: GPS, zdublowany ploter nawigacyjny (jeden w kabinie nawigacyjnej, drugi przy sterze), radar, NAVTEX, AIS aktywny, echosondę, log, wiatromierz/wiatrowskaz, zdublowaną radiostację UKF.